Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Reviews zijn niet alleen voor de importeur belangrijk! Hoe ga je als autodealer nu om met de nieuwe online werkelijkheid waarin consumenten alles maar kunnen vermelden online over hun ervaringen met jouw dealerbedrijf? Hier 8 tips om daarmee je voordeel te halen. Tip 1: Zijn waar je consument ook is. In het veel geprezen onderzoek […]
KCC / BDC model is vaak een pleister op een wond De laatste jaren wordt er veel geschreven en gesproken over het opzetten van KCC afdelingen in het dealerbedrijf. Zeker voor de service afdeling van het dealerbedrijf is dit vaak geen overbodige luxe aangezien de receptionist vaak veel kansen laat liggen voor upselling, of het […]
Dealerwebsite van Opel bewijst dat importeurs geen websites voor dealers moeten maken! Dealerwebsite van Opel bewijst dat importeurs geen websites voor dealers moeten maken! Opel heeft onlangs nieuwe websites gelanceerd voor haar dealers om deze beter te laten concurreren met andere merken en dealers. Echter als dit de meest belangrijke showroom voor de dealer is, […]
Hoe volg je online leads op? Van Cradle to Grave Laatst schreef ik een blog inzake de drie leadprocessen welke je als dealer zou kunnen gebruiken om online en call leads te kunnen opvolgen. Wij onderscheiden hierin drie grote stromen: Cradle to Grave, Certified Verkoop en KCC/BCC verkoop. In dit eerste deel omschrijven wij graag […]
Het tweede proces om leads op te volgen zijn de gecertificeerde verkopers Onlangs schreven wij een blog over de drie hoofdmanieren om leads op te volgen: Cradle to Grave, KCC/BDC en gecertificeerde verkopers. In deze blog vertel ik u graag over de meest interessante van de drie, namelijk de gecertificeerde verkopers. Dealers Wat laten we […]
Blog: 90% van de online leads wil prijsinformatie Anno 2015 is het internet niet meer weg te denken in de remarketing van gebruikte auto’s. In- en verkoop B2B gaat vrijwel volledig online, via veilingen etc en de autobedrijven presenteren hun voorraad op de diverse autoportals zoals Marktplaats. En daarmee beginnen ook de nieuwe kansen anno […]
Welk proces past het beste bij jouw dealerbedrijf? Er zijn grofweg drie manieren om leads voor nieuwe en gebruikte auto’s in het dealerbedrijf op te volgen. De verschillende processen zijn: Cradle to Grave BDC / KCC Gecertificeerde verkopers 3 processen In de komende blogs zal ik ingaan om de verschillen, voordelen en aanpassingen die nodig […]
Voorkwalificeren is de killer voor je sales! Deze week weer het meest fantastische voorbeeld gehad hoe een verkoper van een van de grootste merken in Nederland omgaat met leads. Lead wordt geaccepteerd en daarna binnen 5 minuten afgesloten als zijnde niet verkocht. Motivatie: De ervaring van deze verkoper is dat men toch niet verkoopt aan […]
Wat heeft 20% en 90% met elkaar te maken? Dat leg ik graag uit! In een van de laatste onderzoeken in Amerika over op welke wijze de consument een auto kocht kwamen wat leuke cijfers bij elkaar. Cijfers wat eens te meer benadrukt dat de verkoper anno 2015 des te belangrijker is. Dus de verkoper, […]
Proces, waarbij het toeval is uitgesloten is het voornaamste verschil tussen geen en wel succes! Het opvolgen van online leads is een proces gestuurde bezigheid welke elke autoverkoper kan volgen. Immers de verkoper is diegene die wij in het dealerbedrijf van de meeste werknemers, het meeste betalen en welke met de secundaire arbeidsvoorwaarden ook best […]