Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Twee dagen in Berlijn De afgelopen twee dagen ben ik op bezoek geweest bij Mobile.de in Berlijn. Een van de leuke dingen nu om onderdeel te zijn van eBay Inc. Je komt nog eens ergens! De eerste dag heb ik de visie uit mogen leggen van Nieuweautokopen.nl en waarom wij werken zoals we werken! Of […]
Teveel focus op de ‘klantrelatie’ ipv het vinden van nieuwe relaties! Weet je, meer auto’s verkopen is niet heel moeilijk, mits je maar beslissingen durft te nemen welke niet in je comfortzone liggen. Ik heb al diverse blogs geschreven over dit onderwerp en ze zijn steevast de meest gelezen blogs met de meeste reacties. Echter […]
Het Outbound BDC van Nieuweautokopen.nl! Voor elke dealer een oplossing! Een doorontwikkeling van Nieuweautokopen.nl is ons “Outbound BDC” welke wij voor dealers ter beschikking stellen om namens hun, hun leads op te volgen in eerste aanzet. Het outbound BDC is voor ons iets, waarbij wij gebruik kunnen maken van onze ervaring van meer dan 10 […]
Waarom als dealer veranderen? Waarom is de automotve dealer branche zo conservatief wordt mij vaak gevraagd. En hoe vaker ik de vraag krijg, des te vaker moet ik het antwoord schuldig blijven. Immers het blijven zitten op slechte plekke, is nu wel passe, dat kan en mag geen reden meer zijn, maar wat is het […]
Leads zijn slechts een startpunt van een dialoog! In de dagelijkse praktijk komen wij veel in aanraking met autoverkopers, directies, importeurs, portalen, marketingbureau’s etc. De ene partij behandeld de leads, de andere verzorgt ze. Echter er zit een groot verschil tussen leads onderling. Tenminste dat is wat je in de markt hoort. Leads van de […]
Ga je het gevecht, of de dialoog aan? Iedere autoverkoper kent het, de klant zegt dat je te weinig geld geeft voor de inruilauto. Maar goed ook, want op het moment dat ze zeggen dat het meevalt, denk je gelijk dat je teveel geboden hebt, toch? Maar goed, even terug naar het topic, wat zeg […]
Regel 4 zou geen regel, maar dagelijkse praktijk moeten zijn! En waarom is het dus een regel? CRM wordt te vaak gezien als lastig en niet als een essentieel gereedschap van de verkoper. En dat is niet alleen de schuld van de verkoper..immers veel CRM of DMS systemen in de Automotive zouden in elke andere […]
Rule nr 1: Eerst bellen, dan mailen! Ik was als SsangYong dealer ook zo! Als ik het afkon met mailen, dan deed ik het! Echter wat heeft het mij gebracht? Niets spectaculairs! Immers de auto’s die ik verkocht, daar deed de consument er alles aan om in contact te blijven met mij, niet ik. Oke, […]
Nieuweautokopen.nl organiseert studiereis naar de DMSC in Napa California van 11 april tot 15 april voor dealers Voor het derde jaar organiseren wij weer een studiereis naar een topconferentie in Amerika over de online mogelijkheden en kansen voor het dealerbedrijf! Dit keer gaan wij naar de Digital Marketing Strategies Conference in Napa waarbij onze gastheer […]
Autoverkopers neem zelf de verantwoordelijkheid! Vaak nemen autoverkopers te snel afscheid van de kansen die men krijgt in het huidige dealerbedrijf. Men krijgt kansen via calls, ups en online leads en weet daar niet alles uit te halen wat er in zit. De doorlooptijd is daarin een belangrijker indicator! De doorlooptijd zoals wij hem deze […]