Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Waarom portals in Amerika, en dus ook bij ons relevant zijn! We weten allemaal dat Google de meest gebruikte zoekmachine is en dat Youtube nummer twee is. In Amerika liggen de verhoudingen inmiddels iets anders. Daar is Amazon de absolute nummer 2. Niet in automotive, maar voor algemeen gebruik. In de automotive wordt veel naar […]
Paragon Direct, de dealer die de strijd aan wil gaan met Amazon Onlangs schreef ik over Brian Benstock en zijn visie om de sales van zijn dealerbedrijf te verdubbelen, ongeacht wat de markt doet in New York of in de VS. Waarom? Hij weet dat Amazon, Google en of Facebook zich zullen gaan richten op […]
Sommige importeurs vernielen zelf hun verkopers middels passieve leads… Verschillen tussen leads zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven. Maar wat wel is veranderd, is de aandacht vanuit elke laag in de automotive voor (online) leads en de opvolging daarvan. Vaak is het zo dat de importeurs in het algemeen niet gelukkig zijn […]
Denk eens na over het runnen van een KCC/BDC op basis van KPI’s Regelmatig wisselen wij met onze kennis en ervaring vanuit het #DCDW Virtual BDC van gedachten met dealers die een eigen klantcontactcentrum (KCC) of Business Development Center (BDC) hebben. Dit zijn vrijwel altijd professionele en gepassioneerde dealers die het maximale uit hun kansen […]
Onze Missie: de online automotive beter maken! Op 26 september wordt de eerste bijeenkomst uit een lange reeks van Marktplaats Automotive Live Events gehouden. Plaats van handeling is ‘Het Kasteel’, het stadion van voetbalclub Sparta in Rotterdam. Tijdens het event gaan we uitgebreid kennis en ervaring delen om zo dealers en autobedrijven beter te maken […]
Wat is nu het doel van de Bovag? BOVAG heeft zich als doel gesteld om in Q1 van 2018 een autoportaal te beginnen. Met die site wil de BOVAG dealers en onafhankelijke autobedrijven van méér leads voorzien. Bovendien voor minder geld dan de huidige marktpartijen. Dat is de doelstelling die Peter Niessink (directeur BOVAG) zich […]
Maximaal succes met een gekwalificeerde lead doe je bij de overdracht! Leads zijn er in vele soorten en maten. Elke lead, ook de leads die je van een KCC of BDC(intern of extern) krijgt, is uniek. De meeste kans op een succesvolle conversie biedt de gekwalificeerde lead, dus een lead die, voordat jij hem krijgt als […]
5 tips voor een betere conversie in telefonische leads De meest succesvolle autoverkopers weten het: de allerbeste lead met het meeste kans op een verkoop is de telefonische lead. Tegelijkertijd is het niet alleen de lead met de hoogste conversie, maar ook de lead die het meest mishandeld wordt binnen onze branche. Bij #DCDW Call Track […]
Onderzoek van 2dehands.be/2ememain.be wijst uit dat er nog veel winst te behalen is voor dealers Onlangs organiseerden wij samen met 2dehands.be/2ememain.be een #DCDW- Digital Car Dealer Workshop in Brussel voor Belgische autobedrijven. Voor een volle zaal presenteerde Christophe Grosjean namens 2dehands.be een onderzoek over leadopvolging. Hoe gaan de professionele autobedrijven in België om met de […]
Ben je transparant, snel en heb je de attentie van de klant? Dat is anno 2017 van het grootste belang! Veel dealers en autobedrijven vragen mij vaak hoe ze hun online-omgeving moeten inrichten en wat nu echt belangrijk is. Men weet blijkbaar dat het slechts een kwestie van tijd is voordat bijvoorbeeld een Amazon echte […]