Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
De online dealer awards in 2017 Leuk he, eind van het jaar de start van hopelijk een leuke en lange traditie: De online dealer awards! Vandaag was de persrelease en de start van de inschrijvingen. Ben ontzettend blij en vereerd dat ik in de jury mag plaatsnemen en dat zowel de #DCDW als Marktplaats partners […]
Een van de meest gestelde vragen gaat over de portalen…. Afgelopen maand heb ik de eer gehad om een aantal presentaties te geven bij de regio bijeenkomsten van de Bovag Onafhankelijke autobedrijven. Het onderwerp van mijn presentatie was de online automotive en hoe je daar succesvol mee kan omgaan op een pragmatische en gestructureerde wijze. Na […]
Wie gaat bij ons de uitdaging aan? Ons Virtual BDC breidt elke week uit met nieuwe klanten die één van onze nieuwe services afnemen! Services zoals het beste KCC automotive center van Nederland, ons Virtual BDC, of onze laatste nieuwste service: De Call Track Manager! Naast dat al onze producten, uniek en uiterst effectief zijn […]
Conversie op salescalls dienen minimaal 22% te zijn bij autobedrijven De meeste weten het inmiddels wel inmiddels: de sales call is in de automotive de belangrijkste lead als het om conversie gaat. Doordat al meer dan 50% van het internetgebruik via de smartphone loopt, zullen steeds meer mensen gaan bellen, whatsappen en mailen. Het gezegde […]
Heb je een autoportaal of platform nu echt nodig? En hoe bereken je nu de waarde? Vorige week heb ik met mijn vriend Brian Pasch een presentatie gegeven bij Leaseplan over online marketing in de autobranche en hoe om te gaan met leads. Interessante onderwerpen natuurlijk, maar nog interessanter is het om twee dagen op […]
Zijn autoportalen hun geld wel waard? Veel autobedrijven worstelen met de vraag of hun investering in autoportalen wel de moeite waard is. De waarde van een investering vaststellen is vaak moeilijk als je niet de hele funnel kunt of wilt doormeten. Meestal wordt er gereageerd op basis van aannames in plaats van op feiten. Autobedrijven […]
Call Track Manager: De nieuwe dienst van #DCDW Wist u dat de telefonische lead, de best converteerbare lead is die u in uw autobedrijf kan ontvangen? 70% van de mensen die bellen voor informatie, kopen binnen twee weken ergens een auto (bron: Nieuweautokopen.nl 2014). Wist u ook dat bij Marktplaats, waar wij werken met call […]
Wie bepaalt nu wel of niet of een lead goed is? Voorkwalificeren is een menselijke eigenschap en dus ook een eigenschap die je ziet bij veel verkopers als het gaat om de leadopvolging. Een lead met weinig informatie, een raar e-mailadres, of een telefoonnummer met 123456789 wordt niet altijd met dezelfde energie behandeld als een […]
Wat zijn wel de goede redenen om een BDC te starten als dealer? Het ‘buzz’ woord van de laatste jaren in de automotive is ongetwijfeld een BDC of KCC. Of te wel een nieuwe afdeling met werkzaamheden die voornamelijk met de telefoon te maken hebben. Vaak beginnend met het opvolgen van service gerelateerde zaken, maar […]
Iva Driebergen: met recht een topschool Oke, ik beken, ‘vroeger’ was ik geen fan van de IVA. Niet dat ik er ooit geweest was, of student ben geweest, maar meer om het gevaarlijkste van allemaal. Perceptie en aannames. Ik associeerde de IVA met de verkeerde jasjes, stropdassen en zeker de verkeerde mentaliteit. IVA verkopers kwamen […]