Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
De klant die om een prijs vraagt is een indirecte koper van een auto! Onlangs deden wij een klein onderzoekje. We keken welke reacties we kregen van autoverkopers (in dit geval van een Kia dealer) die je een vraag zou stellen inzake een gebruikte Kia Sportage van ongeveer 22.000 Euro (dus zeker geen goedkope). Er zijn dus […]
117% meer conversie voor dealers die 8+3 doen in plaats van 3+4… Een betere conversie in de opvolging van online leads behaal je niet door een hogere korting te geven, meer inruil te geven of door weer een nieuwe leadbron aan te boren op zoek naar die makkelijk converteerbare lead! Nee, meer verkopen betekent gewoon meer […]
De combinatie van Marktplaats en Google is perfect! Veel dealers en autobedrijven investeren zeer veel geld in marketing, zowel traditionele marketing als digitale marketing! Google is hierin een grote speler, maar ook portals zoals Marktplaats zijn hierin zeer relevant. Vaak zijn ze ook dominant in de zoektocht van de klant naar informatie over zijn aankoop van een […]
De beste deal wil niet altijd zeggen dat het de goedkoopste moet zijn! Iedereen is op zoek naar de beste deal, ook in de laatste stap van de klantenreis. Want dat is de laatste fase: als men alle stappen heeft doorlopen, dan rest alleen nog maar de deal. En hoewel we weten dat de prijs […]
Waar dien ik mijn nieuwe auto te kopen? Waar ga ik mijn nieuwe auto kopen? Een nieuwe auto kopen is voor de meeste mensen een moeilijke beslissing, want het is een grote tot zeer grote investering waar vaak jaren voor gespaard is. Desondanks laat slechts 22 procent van de kopers zich leiden door de laagste […]
Wat is mijn auto waard? Halverwege het beslissingstraject is de klant eruit welk merk en model hij zal gaan kopen. Nu komt onherroepelijk de vraag of hij de auto kan betalen. Bij die vraag speelt de inruilwaarde van zijn huidige auto natuurlijk een belangrijke rol. Google omschrijft deze fase in het aankooptraject als volgt: As […]
6 op de 10 potentiële kopers weten nog niet wat ze willen gaan kopen! Het besluit om een nieuwe auto te gaan kopen is gevallen, maar welk merk, type en uitvoering het moet gaan worden, is nog een groot vraagteken. Aan vrienden, kennissen en familie wordt gevraagd wat zij zouden kiezen als ze zich verplaatsen […]
Waar begint de zoektocht? Op Google natuurlijk! Welke nieuwe auto is het meest geschikt? Vrijwel iedereen begint de speurtocht naar een nieuwe auto tegenwoordig met een zoekopdracht op Google. Soms heeft men al een merk of model in gedachten, soms alleen een idee van het type auto, bijvoorbeeld een SUV. De zoektocht start vrijwel altijd […]
Het idee om binnen een uur op een lead te reageren is eigenlijk al kansloos in de automotive? Wij, de autoverkopers, hebben allemaal haast om een antwoord te krijgen op een vraag. Het internet is immers voor het grote publiek nu zo’n beetje 20 jaar oud en we kunnen wel zeggen dat wij het normaal […]
Het maken van meerdere offertes is een succesvolle wijze van leads opvolgen. Het is een feit dat de klant van 2016 meerdere dealers online afgaat voordat hij zijn beslissing gaat nemen waar te kopen. We weten ook dat men bij de ene dealer een nieuwe auto aanvraagt en bij de andere bijvoorbeeld een gebruikte auto […]