Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
6 op de 10 potentiële kopers weten nog niet wat ze willen gaan kopen! Het besluit om een nieuwe auto te gaan kopen is gevallen, maar welk merk, type en uitvoering het moet gaan worden, is nog een groot vraagteken. Aan vrienden, kennissen en familie wordt gevraagd wat zij zouden kiezen als ze zich verplaatsen […]
Waar begint de zoektocht? Op Google natuurlijk! Welke nieuwe auto is het meest geschikt? Vrijwel iedereen begint de speurtocht naar een nieuwe auto tegenwoordig met een zoekopdracht op Google. Soms heeft men al een merk of model in gedachten, soms alleen een idee van het type auto, bijvoorbeeld een SUV. De zoektocht start vrijwel altijd […]
Het idee om binnen een uur op een lead te reageren is eigenlijk al kansloos in de automotive? Wij, de autoverkopers, hebben allemaal haast om een antwoord te krijgen op een vraag. Het internet is immers voor het grote publiek nu zo’n beetje 20 jaar oud en we kunnen wel zeggen dat wij het normaal […]
Het maken van meerdere offertes is een succesvolle wijze van leads opvolgen. Het is een feit dat de klant van 2016 meerdere dealers online afgaat voordat hij zijn beslissing gaat nemen waar te kopen. We weten ook dat men bij de ene dealer een nieuwe auto aanvraagt en bij de andere bijvoorbeeld een gebruikte auto […]
Zoals altijd vertelt data ons waar de kansen liggen Onlangs hebben wij voor een groot aantal dealers een lost sales campagne gedaan. Deze campagnes hadden als doel om te kijken waarom leads, alle leads (1e, 2e of 3e lijn leads) niet hebben geresulteerd in een sale of offerte bij die desbetreffende dealer. (Ook een lost sale […]
Zijn we nu echt bezig om de klant het moeilijker of makkelijker te maken? Soms heb ik er tabak van, echt tabak van. Die eindeloze discussies met verkoopleiders, verkopers over de kwaliteit van de leads. Immers van welke bron die ook komt, hij is per definitie slecht en de koper moet echt zijn uiterste best doen, om […]
Online ontwikkelingen in de autobranche voor iedereen te beluisteren! Paul de Vries gaat onder zijn label Kannietbestaatniet.nl/ #DCDW, hét kenniscentrum voor de online autobranche, na de zomer starten met een wekelijkse Podcast waarin interessante personen uit de automotive branche centraal staan. Vanuit verschillende achtergronden en invalshoeken geven zij hun visie op alles wat er online […]
Is de klant nog wel te beïnvloeden anno 2016 in zijn zoektocht naar een nieuwe auto? De klantenreis naar een nieuwe auto duurt gemiddeld 90 dagen. Het is een lange trip waarin de koper een aantal belangrijke stappen neemt voordat hij een definitieve keuze maakt. Voor de autobranche is het belangrijk om die reis, die […]
Opzet van de #DCDW Academy Vanaf de start van de Academy in september 2016 zullen er 42 webinars beschikbaar komen. Daarin komt een groot aantal interessante onderwerpen aan bod. Denk aan de ZMOT, de eigenschappen van verschillende soorten leads, het omgaan met leadprocessen, e-mailtemplates, voicemailtemplates en afsluittechnieken. Webinars Naast de webinars verschijnen er komend jaar […]
Social Media, is dat nu echt iets om mee te kunnen verkopen? In mijn beleving is social media slechts een term voor de huidige staat van het internet. Het internet is slechts 20 jaar oud (voor de massa) en de meesten die het tijdperk voor en na Windows 95 kennen, weten wat ik bedoel! In […]