Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Waarom mobiel zo belangrijk wordt voor autodealers Welk onderzoek je ook neemt, mobiel internet wordt belangrijk en of je het als dealer nu leuk vindt of niet, maar de komende 10 jaar zijn alle nieuwe klanten die de markt in komen opgegroeid met een Iphone en Social Media en zullen zich daarna ook naar gedragen […]
Marktplaats Automotive Professionals begint eind september voor universele autobedrijven en dealers Op 23 september organiseert Marktplaats Zakelijk het eerste Marktplaats Automotive Professionals seminar. Dit betekent dat wij met een select gezelschap van maximaal 30 deelnemers met elkaar gaan praten over de wijze waarop dealers en universelen garagebedrijven succesvoller kunnen omgaan met de online mogelijkheden anno […]
Wat doe je als je een online lead hebt ontvangen? Online leads zijn belangrijk en niet meer weg te denken anno nu. Hoe ga je daar zo efficiënt mogelijk mee om? Ik hoop dat je de online regels hanteert en dus meteen belt. Maar als je de persoon achter de lead niet direct te pakken […]
Een belangrijke reden van verkopers om een lead af te sluiten Er zijn vele redenen en argumenten te bedenken om een lead zonder succes of vervolg af te sluiten. Nieuweautokopen.nl heeft zeven van die redenen beschreven, zodat het voor verkopers makkelijker is om te onderbouwen waarom de lead niet verder opgevolgd kan worden. En wij […]
Te vaak wordt gedacht dat alleen een voorstel mailen voldoende is om succes te hebben Veel dealers en importeurs gebruiken actie- en landingspagina’s om leads te genereren. De meest succesvolle zijn vaak de pagina’s die de bezoekers de garantie geven of de belofte doen een prijs te noemen voor de inruilauto. Daarna zijn er […]
Regelmatig is er discussie waarom de ene bron van leads beter is dan de andere bron. Vaak worden er appels met peren vergeleken en omdat Nieuweautokopen.nl jaren ervaring heeft met het verder helpen van dealers, willen wij graag die discussie sturen met de juiste informatie. Om maar met de deur in huis te vallen: er […]
Nieuwe verkoopmedewerkers? 1 september workshop: ‘Betere conversie in online leads’ Beginnen binnenkort ook weer bij u nieuwe verkoopmedewerkers welke nog onervaren, niet getraind, maar wel enthousiast zijn? Zijn dat ook niet de verkopers die voor u de leads gaan opvolgen welke via de verschillende online kanalen(eigen website, importeur) binnenkomen? Gaan ze dat doen met de […]
Vijf tips hoe om te gaan met social media in het dealerbedrijf Moet je als dealer social media actief gaan inzetten, of wordt het tegen je gebruikt? Moeten je verkopers, verkoopleiders en after-salespersoneel zich nu wel of niet op social media profileren als professional en onderdeel van jouw dealerbedrijf? Ik geef vijf tips hoe je […]
Amerikaans onderzoek wijst uit dat autoportalen de voornaamste oorzaak zijn Op een conferentie in Amerika over online in de autobranche, volgde ik niet alleen superleuke en interessante workshops, ik kwam er ook veel te weten over de laatste inzichten, trends en onderzoeken. Bijvoorbeeld de rol van Google Analytics, maar ook hoe het directe verkeer naar […]
In 2016 zal meer dan 50 procent van de bezoekers van dealerwebsites in Amerika vanaf een mobiel apparaat komen. En dan heb ik het niet alleen over de iPad-achtigen, maar vooral over smartphones, die alleen maar groter lijken te worden. Wat betekent dat voor je dealerwebsite? Moet je investeren in een app? Of in een […]