Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Leadopvolging anno nu! Stabiele opvolging Het is nu nog veel belangrijker dan ooit: een stabiele, gestructureerde, procesmatige online leadopvolging waarvan je weet welke conversie je kunt verwachten. Wij hebben er al jarenlang over gesproken, geschreven, geblogd, er van alles aan gedaan om dat duidelijk te maken. En we hebben onze hulp aan verkopers aangeboden. Gedurende […]
De coronacrisis laat ons in sneltreinvaart nadenken over de manier waarop momenteel auto’s kunnen worden verkocht. Op Linkedin struikel je over de goedbedoelde intenties van verkopers die melden dat ze inderdaad 1,5 meter afstand houden, hun handen wassen en je stuur schoonmaken. Een aantal van dat soort zaken, zou overigens gewoon gemeengoed moeten zijn, maar […]
Waarom direct antwoorden zinvol is! Een andere wereld! De wereld is de afgelopen weken veranderd. En ook de autobranche voelt die veranderingen en zal zich moeten aanpassen. Deze tijd vraagt om een nog betere manier van het opvolgen van kansen. Door de dealer, het autobedrijf en ook door de importeur. Voor een importeur is het […]
Never waste a good crisis! Dat het de komende weken en maanden lastig, heel lastig gaat worden in de autobranche, dat zal niemand verbazen. De dealers die het meeste last gaan krijgen van de neerwaartse spiraal waarin we nu zitten, zijn de bedrijven die de afgelopen jaren gezegd hebben dat ze leadopvolging belangrijk vinden, maar […]
Wat bepaalt leadsucces? Het proces, het proces en het proces Veel dealers zijn succesvol met zogenoemde VIP-events, evenementen waarbij de showroom een weekend lang op de kop wordt gezet om in een paar dagen tijd zoveel mogelijk auto’s te verkopen. Zelf ben ik wel enthousiast over dit soort initiatieven. Ik heb ze aan den lijve […]
Auto’s verkopen via Albert Heijn en Bol.com Iedereen heeft weleens gehoord van Walmart. De grootste retailer ter wereld heeft meer dan 10.000 locaties in verschillende landen, waaronder Duitsland. Om te blijven groeien, heeft Walmart meer omzet nodig, en dus meer artikelen. Als grote supermarktketen met een uitgebreid non-food assortiment mag de automotive uiteraard niet ontbreken. […]
Vaker de voorraad verkopen Audi Las Vegas Laatst was ik bij een Audi-dealer in Las Vegas. Hij vertelde mij zonder blikken of blozen dat hij de totale voorraad negen keer per jaar verkocht. Negen keer! In Nederland zijn autobedrijven vaak al blij als ze de voorraad vier keer per jaar verkopen. Stel ik dezelfde vraag […]
Google schrapt de bonus voor de meeste Google Agencies Onlangs gebeurde het. In de Verenigde Staten heeft Google de bonus voor marketing- en Adwords-bureaus afgeschaft. Daarmee slaat het bedrijf een groot gat in de budgetten en de verdienmodellen van deze bureaus. Wat is er precies gebeurd? Al bijna 20 jaar zijn wij gewend dat er […]
Korting en verruiming betalingstermijn om dealers een steuntje in de rug te geven Marktplaats wil helpen! Vanaf maandag 23 maart tot en met eind april geeft Marktplaats 50% korting aan autobedrijven om te adverteren. Daarnaast wordt de betalingstermijn van advertenties in de maanden maart en april verruimd met 60 dagen om bedrijven wat meer lucht […]
Met maken van content voor autobedrijven zou makkelijk moeten zijn! Merkdealers en onafhankelijke autobedrijven kunnen op verschillende manieren bezoekers naar hun digitale showroom halen. De bekendste en oudste manier zijn advertenties en reclames. Bijvoorbeeld via Google Ads, portals, lokale media en regionale radio. Deze advertentiekanalen hebben één ding gemeen. Ze kosten direct geld terwijl de […]