Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Je hebt maar drie weken
23 maart 2020

Je hebt maar drie weken

Vaker de voorraad verkopen Audi Las Vegas Laatst was ik bij een Audi-dealer in Las Vegas. Hij vertelde mij zonder blikken of blozen dat hij de totale voorraad negen keer per jaar verkocht. Negen keer! In Nederland zijn autobedrijven vaak al blij als ze de voorraad vier keer per jaar verkopen. Stel ik dezelfde vraag […]

Lees verder
De Google Bonus –  wat betekent dit voor Nederlandse dealers?
21 maart 2020

De Google Bonus – wat betekent dit voor Nederlandse dealers?

Google schrapt de bonus voor de meeste Google Agencies Onlangs gebeurde het. In de Verenigde Staten heeft Google de bonus voor marketing- en Adwords-bureaus afgeschaft. Daarmee slaat het bedrijf een groot gat in de budgetten en de verdienmodellen van deze bureaus. Wat is er precies gebeurd? Al bijna 20 jaar zijn wij gewend dat er […]

Lees verder
Marktplaats gaat korting geven om autobedrijven en dealers te helpen!
20 maart 2020

Marktplaats gaat korting geven om autobedrijven en dealers te helpen!

Korting en verruiming betalingstermijn om dealers een steuntje in de rug te geven Marktplaats wil helpen! Vanaf maandag 23 maart tot en met eind april geeft Marktplaats 50% korting aan autobedrijven om te adverteren. Daarnaast wordt de betalingstermijn van advertenties in de maanden maart en april verruimd met 60 dagen om bedrijven wat meer lucht […]

Lees verder
Content marketing voor dealers en autobedrijven
14 maart 2020

Content marketing voor dealers en autobedrijven

Met maken van content voor autobedrijven zou makkelijk moeten zijn! Merkdealers en onafhankelijke autobedrijven kunnen op verschillende manieren bezoekers naar hun digitale showroom halen. De bekendste en oudste manier zijn advertenties en reclames. Bijvoorbeeld via Google Ads, portals, lokale media en regionale radio. Deze advertentiekanalen hebben één ding gemeen. Ze kosten direct geld terwijl de […]

Lees verder
De voordelen en nadelen van een Klant Contact Center
6 maart 2020

De voordelen en nadelen van een Klant Contact Center

Een KCC of BDC is geen garantie voor succes In Nederland duiken ze steeds vaker op. Een Klant Contact Center (KCC) of Business Development Center (BDC) bij grotere dealerbedrijven. Vaak zijn deze afdelingen gericht op aftersales, maar de aandacht ligt ook steeds meer op sales. Toch worden veel KCC’s en BDC’s na een aantal maanden […]

Lees verder
Koopt Vaartland een belang in Autoscout?
2 maart 2020

Koopt Vaartland een belang in Autoscout?

Dat is natuurlijk niet zo, maar in ieder geval heb ik je aandacht! Groot nieuws vorige week in de VS. Carmax, een van de grootste en meest succesvolle occasionverkopers, koopt een minderheidsbelang in automotive portal Edmunds.com. Na het lezen van dat nieuws vroeg ik me af waarom ze dit doen en of zoiets ook in […]

Lees verder
Doe je het of doe je het niet?
25 februari 2020

Doe je het of doe je het niet?

‘Doing the same thing over and over again and expecting different results.’ Er is er altijd eentje! In de meeste trainingen en workshops is er altijd eentje! Eentje die alles beter weet, beter snapt en alles wat je zegt wil bediscussiëren en becommentariëren. Tegenwoordig kan ik daar beter mee omgaan, maar in het verleden vond […]

Lees verder
De 4de dag van de #NADA2020
20 februari 2020

De 4de dag van de #NADA2020

De laatste dag is er altijd een op twee gedachtes! De laatste dag, de maandag van de #NADA 2020 is er eentje voor de boeken. Die laatste dag valt weer een keer op de maandag en dus is het Presidents day. Dat zie je, dat merk je. Het is in verhouding uitgestorven. Veel dealers zijn […]

Lees verder
De 3de dag van de #NADA2020
18 februari 2020

De 3de dag van de #NADA2020

Ik dacht voor de workshops te komen In het verleden was de zondag de laatste dag van de NADA. Dit keer is de beurs anders ingericht en duurt hij een dag langer. Dus in plaats van een inspirerende sessie op zondag, de slotdag, bestaat dag 3 uit workshops. Gerben en ik zijn er al vroeg […]

Lees verder
De 2de dag van de #NADA2020
17 februari 2020

De 2de dag van de #NADA2020

Spincar komt naar Nederland Eerste stop Calldrip De eerste volle dag van de NADA 2020, een dag waarop de EXPO officieel geopend is en honderden leveranciers beginnen aan het echte werk: ze willen allemaal iets van de aanwezige dealers. Denk aan aandacht, een voorstel en als het even kan een deal. Zoiets wordt pijnlijk duidelijk […]

Lees verder
VorigeVolgende