Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Laatste onderzoek van eBay wijst uit dat je niet zonder mobiel kan! In ons laatste onderzoek van eBay:”Reveals the Future of Automotive Retail” komen wederom een aantal zaken aan het licht die wij eigenlijk ook wel weten. Immers dat mobiel eraan komt, weten we al een tijdje. Echter wisten wij ook al dat op eBay […]
Voor de vier vestigingen van Automotive Center van Nieuwkerk zijn onlineactiviteiten uitermate belangrijk. Niet alleen om te communiceren met de consument, maar ook als het gaat om opvolgen van leads. Dave van Nieuwkerk Manager Marketing & Communicatie voor de vestigingen vertelt. Tegenwoordig kijkt vrijwel iedereen rond op internet “Ik heb vroeger een eigen internetonderneming gehad […]
Onze manier van kwalificeren is veranderd! U als dealer zal het vast gemerkt hebben, onze manier van een lead aanleveren is veranderd! De eerste reactie zal vaak anders zijn, waarom veranderen wat goed werkt? Echter ook wij willen verder groeien en ontwikkelen en daar horen ook deze ontwikkelingen bij. Wij hebben veel onderzoeken gedaan naar […]
Wij zijn constant op zoek naar manieren om het voor de verkopers zo makkelijk mogelijk te maken om leads op te volgen en deze om te zetten naar verkopen. Communicatie is hierin een belangrijk aspect. Leads bellen via een call-tracknummer was u bijvoorbeeld al van ons gewend, maar met het nieuwe messagecenter gaan we weer een […]
De autoverkoper wordt ook wel vaak verkeerd gebruikt Heeft u als dealer (directie) volledig in beeld wat de autoverkoper allemaal doet op dagelijkse basis? Zijn er zaken waarvan u mag concluderen dat deze bij de kerntaak horen van de autoverkoper en dat sommige taken, bij nader inzien, ook door andere (lees goedkopere) krachten kunnen worden gedaan? […]
LinkedIn is het medium om als zakelijke autoverkoper je connecties te onderhouden! Onlangs schreef ik een blog met 5 tips om beter gebruik te maken van LinkedIn. Daarop heb ik veel reacties gehad van autoverkopers die daadwerkelijk ermee aan de gang zijn geweest! Professionals zoals Niek Tosseram die al 5 geschreven beoordelingen heeft verzameld op […]
Of mag het toch toeval zijn wat we doen? In de fysieke (nieuwe)autoverkoop zijn we vaak gewend om zaken te doen zoals we het altijd doen/deden. Echter, als we er over na willen denken, kan het dan ook anders? Immers laten wij de verkopers zelf bepalen hoe het proces verloopt, afhankelijk van de klant, of […]
Is een dealerwebsite nu een kostenpost, marketing of uw belangrijkste asset? De laatste tijd word ik veel aangesproken over dealerwebsites. Niet de dealerwebsites die u verplicht bent om af te nemen van uw importeur, maar die andere website: uw eigen dealerwebsite. Deze website waarin u uzelf kan presenteren aan uw klanten, bezoekers, prospects etc. De website […]
Communicatie in woord en geschrift, niet de prijs, is het gereedschap van de autoverkoper. Als je een lead ontvangt op een nieuwe of een gebruikte auto dan kun je bellen of e-mailen. Nu is het zo, dat de eerste regel van de online automotive verkoop is: “eerst bellen, dan e-mailen” Echter als je de klant […]
Welke punten zijn er sinds de afgelopen jaren anders die het vak van verkoopleider in het dealerbedrijf hebben veranderd? 1. Stop met het najagen van nog meer bezoekers en leads vanaf je website En begin met het najagen van een beter closingspercentage van de leads die je al hebt. Immers begin met ‘the end in mind’ […]